۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

6 اشتباه جبران ناپذیر در چرخه فروش


فروشندگان بزرگ چیزی را به کسی نمی فروشند در عوض مشتریان را برای خرید به سمت خود می کشانند . ما همگی دوست داریم که چیزی را بخریم اما تعداد کمی از ما دوست داریم که چیزی به ما فروخته شود . به راستی چه زمانی ما این مسائل را به خوبی درک خواهیم کرد امروز میخواهم 6 مورد از مهمترین و مرگبارترین اشتباهات فروشندگان را با شما در میان بگذارم.
1- بسیاری از فروشندگان نمی دانند که چگونه گوش بدهند . آنها هنوز این قصه قدیمی که " شما در فروش موفق خواهید بود زیرا دوست دارید صحبت کنید" را باور دارند . این موضوع کاملا" اشتباه است . در حقیقت اکثر فروشندگان بیش از 75% از زمانشان را به گوش دادن به صحبت مشتریان گذرانده و دهانشان را بسته نگاه می دارند .
* آیا با فروشتان مشکل دارید ؟دهان را ببندید و گوشها را باز کنید ( فعالانه گوش کنید )
2- اکثر فروشندگان در مورد موضوع پیگیری و انجام امور ضعیف هستند . آنها کاری را که خودشان می گویند در یک زمان مقرر انجام می دهند به انجام نمی رسانند , به عنوان مثال اگر شما به من می گویید که سه شنبه آینده با من تماس خواهید گرفت بهتر است که در روز مقرر این کار را انجام دهید یا اگر به یک مشتری می گویید که مثلا" کاتالوگ تا آخر هفته برایش ارسال می گردد بهتر است این کار را در زمان مقرر انجام دهید .
*فروش ندارید ؟ تا چه حد در پیگیریها موفق هستید ؟ با توجه به وسایل ارتباطی در این زمانه دیگر بهانه ای برای عدم پیگیری و بد قولی وجود ندارد .
3- بسیاری از فروشندگان به دنبال جنبه ها و شاخه های فعالیتی نوین و جدید نیستند . اینکه شما چه میزان مشغله دارید و چه تعداد مشتری دارید اهمیتی ندارد . اگر شما هر هفته به دنبال مسائل جدید یا روشهای جدید فروش و جنبه های جدید کارتان نباشید آرام آرام از چرخه فروش عقب خواهید افتاد . این یک واقعیت است . همیشه به دنبال جنبه های جدید تجاری و فروش خود باشید تا هرگز از تجارت موفق باز نمانید .
*تجارت موفقی ندارید ؟ چه مدت زمانی است که مطالعه جدید نداشته و به دنبال جنبه های جدید کارهایتان نبوده اید .
4- بسیاری از فروشندگان می پندارند که ایجاد شبکه فروش وقت زیادی لازم دارد اما بهتر است بدانید در صورتی که چنین شبکه ای ایجاد نکنید فروشتان کم خواهد شد . هرگز فکر کرده اید که اگر شبکه فروش نداشته باشید وقتی در یک محل کار خود را از دست می دهید چه خواهد شد ؟ شبکه باعث هدایت و رهبری فروش خواهد شد . شبکه فروش تجارت را رونق می بخشد و ارتباطات دوستانه ایجاد می کند .
*آیا فروشتان رونق ندارد ؟ روی شبکه فروش کار کنید .
5- بسیاری از فروشندگان دارای ضعف نظم و ترتیب و مدیریت امور هستند . برای موفقیت در فروش باید دارای یک برنامه روزانه منظم باشید . برای موفقیت در فروش می بایست از یک فرایند مدیریت زمان پیروی کنید . برای موفقیت در فروش شما می بایست به آنچه که می گویید انجام خواهید داد پایبند بوده و عمل کنید .
*فروش خوبی ندارید ؟نظم و ترتیب در کارتان چگونه است ؟
6- بسیاری از فروشندگان روابط دوستانه با مشتریانشان ندارند . آگاه باشید که مشتریان از هر کس که دوست داشته باشند خرید می کنند . ابتدا با مشتریانتان دوست باشید سپس ببینید که چه اتفاقی خواهد افتاد . اگر ارتباط صمیمی دوستانه با مشتریان ندارید پس چه چیزی می تواند آنها را به خرید از شما ترغیب کند ؟ آگاه باشید که فروش یک عمل جدی و نیز شکننده است . مواظب آنچه انجام می دهید باشید آنچه را که باید انجام دهید بدرستی انجم دهید تا به چرخه فروشندگان موفق باز گردید .

هیچ نظری موجود نیست :

ارسال یک نظر